Lloret Sesa, Amparo. (17/09/2020)
Cera Campo, Mª Jesús. (17/09/2020)
Que en abeba una lámpara de azeite que diba que no s’acababa nunca. Que siempre estaba [encendida]. Por la guerra iban a desaparecer, las lámparas van disaparecer de la Virgen. Que una abuela va guardar las cabezas, pero se lo van cargar to. O sea que… Y arriba en hai una pintura de la aparizión, pintada en el techo. Y en el brazo de la virgen, yo no tiengo la vista pa ixo pero con anteojos, que lleva un balazo en el brazo, la virgen. Y otro en la corona.
[Y deziban que no se gastaba l’azeite?].
Que ardeba siempre, que no se gastaba l’azeite. Que se ve que una criada le va meter, una criada de la casa perque n’abeba... Entonces n’abeba como si fuese un hostal, bueno un hostal… No sé cómo se llamaría entonces. Es que la Sierra serviba de paso, los de Benabarre y to ixo bajaban per allí y allí en abeba como si fuese una fonda.
[Una fonda].
Y en abeba una criada que se ve que le meteba… y el dueño la va gritar, que pa qué gastaba el azeite. Y pues le va dir que le gustaba que la virgen tenise una luz. Y como la van gritar y no va poder fer-lo más, l’en va proibir, pues aquella fllama dize que no se va apagar nunca.
*El relato contiene también un suceso relativo a la Guerra Civil